Reportasje

For å skille seg ut i mengden, må bedriften ha sin egen profil – i form av både tekst, bilder og video.

Slik jobber vi

En god tekst, uansett hvilken plattform og hvilke målgrupper den er beregnet på, skal engasjere, berøre og involvere leserne. God kommunikasjon tar utgangspunkt i målgruppens behov og interesser. Hvem ønsker du å nå med budskapet ditt og hva er mottakerne opptatt av? Svaret er selvfølgelig ikke entydig, men det er likevel en del enkle prinsipper som er greie å forholde seg til når du skal utforme en tekst som skal fungere. Eksempelvis er noe av det mest virkningsfulle å «se» den du ønsker å kommunisere med – i den forstand at du klarer å formidle evne til å sette deg inn i det som opptar en leser.

Hva berører og engasjerer kunder, ansatte, leverandører og andre du ønsker å kommunisere med? Et godt utgangspunkt for å skape et slikt engasjement, er å la velformulerte tekster være et virkemiddel i arbeidet med å «gjøre hverandre gode». Med andre ord, vær nysgjerrig, vær raus og gi plass for andres suksess. Det er noe som også kommer avsenderen til gode.

Selv i vår digitaliserte hverdag har ordet en enorm kraft. Den kraften kan brukes til å bygge og bevare gode relasjoner og å styrke et omdømme gjennom velformulerte og reflekterte tekster. Derfor bør språket på hjemmesider, i brosyrer, magasiner og salgsbrev få den oppmerksomhet det fortjener.